Práce na križovatke D1 a D4 idú do ďalšej realizačnej fázy

5.3.2024
Práce na križovatke D1 a D4 idú do ďalšej realizačnej fázy

Kľúčový projekt pre zlepšenie dopravnej situácie v bratislavskom regióne postupuje v ostro nasadenom tempe. V najbližšom období štartujú práce na rozširovaní ľavého jazdného pásu. Práce si však vyžiadajú nevyhnutné úpravy v doprave na danom úseku.

Práce na strategickej križovatke D1/D4 vstupujú do ďalšej realizačnej fázy. Dokončenie ďalšej etapy križovatky významným spôsobom zefektívni dopravu v celom regióne. Modernizáciou a rozšírením D1, ktorá je na konci životnosti, sa zvýši dopravný komfort, bezpečnosť a plynulosť dopravy. Prepojenie D1 a D4 zároveň odbremení diaľnicu, ktorá prechádza Bratislavou. To napomôže znížiť hluk a znečistenie ovzdušia v hlavnom meste.

Práce na ďalšej realizačnej fáze si vyžiadajú nevyhnutnú úpravu dopravy. V priebehu marca prebehne uzatvorenie mostu nad D1, ktorý spája cestu I/61 s miestnou časťou Chorvátskeho Grobu, Čiernou Vodou kvôli frézovaniu vozovky. Následne, počas víkendu, prebehne demolácia uvedeného mosta. Demolačné práce si však vyžiadajú uzatvorenie úseku diaľnice D1 na niekoľko hodín. O presnom termíne bude NDS informovať hneď, ako získa všetky potrebné povolenia. Samotné uzatvorenie úseku D1 pre demoláciu mosta je naplánované dominantne na nočné hodiny, zo soboty na nedeľu. Ak všetko prebehne podľa plánu, demolačné práce a uzatvorenie D1 by skončili v nedeľu na obed.

Po odstránení starého mosta odštartujú niekoľkomesačné práce na rozšírení jazdných pruhov a ich napojení na D1. Práce sú naplánované tak, aby sa znížil dopad na premávku. Počet jazdných pruhov v danom úseku D1 zostane zachovaný, no dôjde k ich zúženiu a zníženiu povolenej rýchlosti.

Napriek maximálnej snahe NDS a zhotoviteľa je nevyhnutné, aby verejnosť rátala so zdržaniami najmä v dopravných špičkách. Práce budú prebiehať v smere Bratislava – Žilina medzi 13,6 a 16,25 kilometrom. V opačnom smere medzi 17,2 a 13,9 kilometrom.

Pri vyťaženom úseku je určite potrebné rátať s významnými zdržaniami. Práve vďaka tomuto nevyhnutnému a dočasnému dopravnému diskomfortu získajú motoristi dlhodobo kvalitnejšiu, bezpečnejšiu a rýchlejšiu cestu.

Národná diaľničná spoločnosť pripravila všetky opatrenia, aby dopady na dopravu minimalizovala. Posilnila posádky Diaľničných patrol a zaistila vyššiu dostupnosť odťahových služieb.

Dopravu však ovplyvnia aj samotní motoristi. Práve ohľaduplná jazda, zvýšená pozornosť v zúžených pruhoch a využívanie alternatívnych trás zásadným spôsobom dokážu podporiť plynulosť dopravy počas nevyhnutných prác.

 

ALTERNATÍVNA TRASA PRE MOTORISTOV

Smer z TT – BA zjazd na križovatke Triblavina (smer Bernolákovo) ďalej pokračovať po ceste I/61 smer BA, potom sú dve možnosti buď pokračovať v smere do mesta alebo sa napojiť na diaľnicu D4 a cez križovatku Ketelec by ste sa dostali na Bajkalskú ulicu.

Smer BA – TT je tá istá trasa od Bajkalskej po R7 až po križovatku Triblavina – touto trasou viete obísť celý intravilán mesta a aj inkriminovanú uzávierku na D1.

zdieľať